.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شباهتم به احمدي نژاد، 7 سال خانه نشينم كرد!
بچه هاي دهه 50 و 60 محمود بصيري را خوب به ياد دارند، فيلم ها و سريال هاي طنز و ماندگار با حضور كمدين معروف آن سال ها؛ گل هاي داودي، زرد قناري، مادر، آرايشگاه زيبا، هتل و... از جمله فعاليت هاي هنرمندي است كه اين روزها در يكي از خانه هاي ميدان قزوين روز را به شب مي رساند.
به گزارش جهان، شايد تا چند روز قبل كسي به روشني نمي دانست كه او به دليل شباهت چهره با رئيس جمهور ممنوع الكار شده و چندين سال خانه نشين شده است. بصيري رسانه ملي را تنها شايعه ساز اين ماجرا مي داند و مي گويد گرچه آنها زير بار اين حرف نمي روند ولي مطمئن باشيد كه دست صدا و سيما و رياست جمهوري در كنار گذاشتن من در كار است، آن هم به دليل شباهت چهره اي با رئيس جمهور!

 
متن گفتگوي فردا با محمود بصيري در خصوص حال و روز اين روزهاي او و جزئيات رويارويي او با احمدي نژاد در جريان مراسم افطاري با هنرمندان را در ذيل مي خوايند:

 
* آقاي بصيري از چه زماني شباهت شما با آقاي احمدي نژاد به روند فعاليت هنري و حرفه اي شما خدشه وارد كرد؟


از ابتداي روي كار آمدن آقاي احمدي نژاد اين شايعات مطرح شد. البته ابتدا در حد شايعه بود اما كمي بعد خودشان آن را با واقعيت پيوند دادند. چند تن از وكلا و عده اي هم از خارج تماس گرفتند كه فلاني ممنوع الكار شده اي! من از همه جا بي خبر بودم ولي كم كم متوجه شدم كه صحت دارد.

 
* منظور شما از "خوشان" چه كساني است؟


بچه هاي صدا و سيما. سال 85 قرارداد براي "كتابفروشي هدهد" داشتم، هم آن را پخش كردند و هم تيزرهاي من را از برنامه هاي طنز حذف كردند.

 
* مگر ايرادي دارد كه چهره شما شبيه فرد خاصي باشد؟


دليلشان كار طنز من بود. آقايي از آن طرف گفته بود احمدي نژاد به بصيري يك خانه 2 طبقه و يك ماشين صفر داده و گفته تا پايان دولت من كار نكن.

 
* پس از سال 85 ديگر كاري به شما پيشنها نشد؟


دست تلويزيون بيشتر از مردم در اين كار است. اگر دستش در كار نبود پس چرا تيزرها را حذف كرد؟ اين اتفاق افتاد و اتفاقا من ممنون هم هستم. چون هيچ بيننده اي ديگر پيدا نمي شود كه برنامه هاي امروز صدا و سيما را بپسندد.

 
* در اين چند سال كسي از صدا و سيما با شما تماس نگرفت و يا خود شما تماسي با مسئولي نداشتيد؟


ديدم اگر چيزي نگويم بهتر است. شما اولين نفري هستيد كه از من مي پرسيد. چند شب پيش و در افطاري با آقاي احمدي نژاد، مهدي سلوكي به رئيس جمهور گفت كه شايعه كردند به اين آقا محمود بصيري ماهي 1 ميليون و نيم حقوق مي ديد.

 
* عكس العمل آقاي احمدي نژاد چه بود؟


ايشون هم مونده بود در اين كار. همه مي دانند كه كسي به اين شايعات بها نمي دهد. خود تلويزيون و رياست جمهوري و تلويزيون هاي آن وري درست مي كنند. اين وصله ها به كسي كه كار طنز مي كند خوب مي چسبد. آخرش هم نتيجه ممنوع الكار شدن من بود.

 
* بار اول بود كه آقاي احمدي نژاد را از نزديك مي ديد؟


بله. البته يك بار ديگر هم دعوت كرده بودند كه من نرفتم.

 
* عكس العمل ايشون چه بود؟


آدم خوبي بود. برخورد خوبي هم داشت. خوشحال شدم كه از نزديك ايشون رو ديدم. البته فرصت خواستم كه 10-20 روز ديگر براي ديداري حضوري به آنجا بروم.

 
* به شما وقت ملاقات دادند؟


خيلي شلوغ بود. ولي من درخواست خودم را مطرح كردم متاسفانه برخي آنجا بودند كه يك سري صحبت هايي مي كردند كه به آدم بر مي خورد.

 
* مثلا چه صحبت هايي؟


ما خانه نداريم و وضع مان فلان است. مسائل مادي مطرح مي كردند. آمده بودند آنجا كه اين حرف ها را بگويند. ولي من حتي يك كلمه هم در اين باره حرف نزدم.

 
* شما چرا درباره ممنوع الكار شدنتان حرفي نزديد؟


چند نفر در اين باره صحبت كردند و گفتند كه آقاي بصيري چند سال است كار نمي كند.

 
* آقاي احمدي نژاد از ممنوع كار شدن شما خبر داشتند؟


مسلم است عزيز من، مگر مي شود خبر نداشته باشد؟ امروز هركسي به من مي رسد مي گويد غيرممكن است ممنوع الكار شده باشي. ولي اين مسئله را خود ما مي فهميم. با من قرار مي گذارند، حتي سناريو را هم مي خوانم اما يكمرتبه ازشون خبري نمي شود.

 
* آقاي بصيري! شباهت با رئيس جمهور نفعي هم براي شما داشت؟


در زمان انتخابات فيلم سازان من را صدا مي كردند كه بيا و لباس هاي آقاي احمدي نژاد را بپوش و كار تبليغاتي كن اما من قبول نكردم.

 
* چرا قبول نكرديد؟ تبليغات كه كار بدي نيست.


در انتخابات دور دوم من را دعوت كردند و گفتند كه 2 تا قرارداد با رقم هاي خوب است، يك فيلم سينمايي و يك فيلم كوتاه. فلاني كارگردان باشد و شما دستيار. فقط شما اين لباس هاي محلي كه احمدي نژاد مي پوشد را بپوش، گفتم ببخشيد من از اين كارا بلد نيستم. چون اساسا كار من نيست و تحت هيچ شرايطي از اين كارها نمي كنم.

 
* فكر مي كنيد بعد از رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد بار ديگر به شما پيشنهاد كار شود؟


براي هميشه هم ممنوع الكار شوم ازشون ممنونم. ممنوع مي كنند و تازه بعد از 7 سال سراغ من مي آيند كه خوشحالي يا ناراحت! كي ناراحت باشه؟ نشستن 7 ساله من در خانه ناراحتي ندارد.

 
* چرا در اين مدت خودتان را رسانه اي نكرديد؟ اتفاقا استقبال هم مي شد. اگر رسانه ها كوتاهي كردند خود شما جلو مي رفتيد.


4-5 تا شبكه خواستند بيايند اما من قبول نكردم. امير نوري در برنامه اي گفت كه دلم براي محمود بصيري تنگ شده، اما من هيچ وقت با آنها همنشين نمي شم. يك شبكه ديگر هم مي خواست براي مصاحبه بياد و بپرسه كه چرا نيستيد؟ اينها در اين 7-8 سال كجا بودند كه يهو بصيري يادشان افتاده؟ من اصلا از اينكه بيايند و زندگي من را نشان دهند و بگوبند كه فلاني اينجاست و اين كار را مي كند خوشم نمي آيد.

 
*شما كاري جزء بازيگري هم داشتيد؟


نه. اينها روحيه آدم رو به هم مي ريزند.

 
* يك سئوال خصوصي، پس درآمد اين روزهاي شما از كجا تامين مي شود؟


من نه بازنشسته ام و نه كارهاي اقتصادي مي كنم.

ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : بصيري , احمدي نژاد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.